Wednesday, September 22, 2010

Hati

Kegelisahan, kedukaan dan airmata adalah sebahagian dari sketsa hidupku di dunia. Titisan airmata yang bermuara dari hati ini dan berselaputkan kegelisahan jiwa terkadang memilukan hatiku, hingga membuat diriku resah dan bimbang..
Kedukaan kerana kerinduan yang teramat sangat menyebabkan kepedihan yang menyesakkan rongga di dada ini.. Jiwa yang rapuh pun berkisah pada alam serta isinya, bertanyakan bagaimanakah keadaanmu disana.. Lalu hati menciptakan serpihan kegelisahan, bagaikan anak kecil yang hilang dari ibunya di tengah keramaian.

Masih ku ingat bayang wajahmu, damai terasa saat berada didekatmu.. Kau berikan segala yang ku inginkan kadang-kadang ku tahu itu tak mungkin ku dapatkan.. Dalam sepi yang kini kurasa, kuingin kau ada disini.. Memori bersamamu takkan pernah lupa kan ku ukir indah di dalam dada.. Sampai kapan pun akan selalu ada di dalam hatiku dan di dalam jiwaku wahai sayang..

ku rindu senyum mu, kurindu gurauan mu, ku rindu segala kasihmu.
ku rindu belaimu, kurindu peluk mu, kerindu segala cintamu.

Andai dapatku undurkan masa akan ku hargai setiap detik bersamamu.. Tapi kini kau telah pergi meninggalkanku.. Aku doakan kau bahagia disana, aku doakan kau aman di tempatmu kini, aku dan yang lain sentiasa mengingatimu.. Maafkan segala dosa yang dilemparkan kepadamu dan kini aku amat merindui saat dan kenangan bersamamu.. Aku menjaga dan menyayangi kekasihmu disini sepenuh hati janganlah kau ragu. Kini aku amat merinduimu wahai abah..

"dari anakmu addi hamimi"




ARWAHYARHAM ABDUL HAMID BIN AHMAD…AL-FATIHAH.

No comments: